Vanaf € 81.999 € 80.499
Met zijn pure, aerodynamische lijnen is de nieuwe NEXO ontworpen om op te vallen met een gestroomlijnde look, die elegant vloeit, net als water - zijn enige emissie.
In 2013 werd de ix35 Fuel Cell het eerste in serie geproduceerde voertuig op waterstof.
In 2017 waren er in Europa 500 Hyundai waterstofvoertuigen ingeschreven Dat is meer dan alle andere merken samen. Hyundai verkoopt ze in 18 landen overal ter wereld, waarvan 13 in Europa.
Hyundai Motor Company werkt sinds 1998 aan de ontwikkeling van waterstofvoertuigen. We leggen ons erop toe om onze rol als wereldwijde leider inzake milieuvriendelijkheid volledig op te nemen.
Behalve water stoot de nieuwe NEXO niets uit. Bovendien filtert en zuivert hij de lucht terwijl hij rijdt. Hij vermindert de fijnstofvervuiling. Zuivere lucht is nodig om de Fuel Cell stack goed te laten functioneren. De zeer efficiënte en duurzame hoogwaardige luchtfilter van de NEXO verwijdert micro-deeltjes kleiner dan 2,5 PM (Particulate matter). Kortom: wanneer lucht door de NEXO stroomt wordt 99,9% van de deeltjes gezuiverd. De gezuiverde lucht die niet gebruikt wordt in de brandstofcel wordt uitgestoten, waardoor de buitenlucht waardoor de buitenlucht schoner wordt dan dat ze eerst was. Het aanraakscherm geeft de bereikte hoeveelheid luchtzuivering en CO2-reductie weer. De luchtzuiveringsfunctie verhoogt de onderhoudsvereisten niet.
Video afspelenHet elegante 12,3" brede scherm geeft navigatie, informatie over het energieverbruik, infotainment en de klimaatregeling weer. Desgewenst kan het verdeeld worden in twee afzonderlijke schermen. Het navigatiesysteem Is tevens voorzien van Smart Device Integration , zodat u uw telefoon kunt verbinden en uw muziek en apps kunt beheren op het grote scherm.
Bij Hyundai hechten we veel belang aan uw veiligheid en welzijn en we zijn er trots op dat de vooruitstrevende veiligheidsvoorzieningen van de NEXO u en uw gezin beschermen met geavanceerde technologie die ongevallen helpt voorkomen en u beschermt mocht er zich toch een botsing voordoen.
Behoud de controle en blijf geconnecteerd. Het sportieve tweekleurige stuurwiel is voorzien van ergonomisch gepositioneerde bedieningselementen, zodat u verbonden kunt blijven en veilig de voertuigsystemen kunt bedienen. De schakelhendels passen het regeneratief remniveau aan.
Alles wat u nodig hebt binnen handbereik - schakel over tussen rijden, neutraal, achteruit en parkeren via de handige toetsen op de middenconsole. Daar is ook de elektrische parkeerrem terug te vinden.
De nieuwe NEXO is een veelzijdige SUV met een onovertroffen ruimteaanbod. Met een koffervolume van 461 liter (VDA) biedt hij royaal ruimte voor passagiers en bagage. De handige 60/40-neerklapbare achterbank geeft u meer flexibiliteit en bagageruimte wanneer u daar behoefte aan hebt. De waterstoftanks werden speciaal ontworpen om een volledig vlakke laadvloer mogelijk te maken. Met de zetels neergeklapt beschikt u over maar liefst 1.466 liter laadruimte.
Dankzij de elektromotor van de NEXO is de traditionele versnellingspook vervangen door shift-by-wire-knoppen. De hierdoor uitgespaarde ruimte wordt gebruikt als handig opbergvak voor persoonlijke voorwerpen en het opladen van mobiele apparaten. Onder de zwevende console console bevindt zich een grote opbergruimte met twee USB-aansluitingen en een draadloos laadvlak.
Het briljante volledig digitale 7" LCD informatiebeeldscherm geeft belangrijke informatie eenvoudig weer. Naast de actieradius en ritinformatie toont een vermogensmeter hoe uw rijstijl uw brandstofverbruik beïnvloedt. Ook de status van geavanceerde rijhulpsystemen wordt hier weergegeven. Het is ook het scherm van de Blind-Spot View Monitor, een primeur in de sector, die het zicht naar achteren en de zijkant weergeeft bij het veranderen van rijstrook in beide richtingen.
Elk aanraakoppervlak in de NEXO, waaronder de dakhemelbekleding op bamboebasis, plastics, bekledingen, zacht leder en vloermatten zijn UL-gecertificeerde biomaterialen. Dit is het meest verregaande gebruik van dergelijke materialen in om het even welk voertuig. We zijn erg trots op deze verwezenlijking.
*Alle waarden voldoen aan de WLTP-regels (Worldwide Harmonised Light-Duty Vehicles Test Procedure), die het brandstof- en energieverbruik, de actieradius en de emissies van personenvoertuigen in Europa meten. Deze procedure biedt waarden die dichter bij de reële rijomstandigheden liggen. Volgens de NEDC (New European Driving Cycle) bedraagt de actieradius 756 km. NEDC is de huidige testmethode, die vervangen wordt door WLTP.
De NEXO, die uitgerust is met een revolutionair Fuel Cell technologie, biedt een blik in de toekomst van het transport - en is vanaf 2018 verkrijgbaar. De volledig emissievrije FCEV werkt op waterstof en bewijst dat een milieuvriendelijke aandrijving de energievereisten voor dagelijkse ritten en lange reizen volledig kan ondersteunen. De geprezen ix35-Fuel Cell van Hyundai werd verder ontwikkeld, waarbij de acceleratie, het vermogen, de efficiëntie en het energieverbruik werden verbeterd.
De Fuell Cell stack, elektromotor, batterij en waterstoftanks werken samen om de nieuwe NEXO Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV) aan te drijven. Wanneer de in de tanks opgeslagen waterstof in de Fuell Cell stack komt, wordt ze afgebroken in protonen en elektronen. De in de Fuell Cell stack opgewekte elektronenstroom levert elektriciteit die de elektromotor aandrijft. De protonen reageren met de zuurstofmoleculen uit de lucht, wat warmte en water genereert, de enige emissie van het voertuig.
Het systeem recupereert bijkomende energie door in plaats van de remmen de elektromotor te gebruiken om het voertuig af te remmen. De door het recuperatief remsysteem opgewekte energie wordt opgeslagen in de batterij van 1,56 kWh, die de aandrijving van het voertuig ondersteunt en waardoor de NEXO een gezonde laadtoestand behoudt.
De bestuurder kan het niveau van het recuperatieve remsysteem eenvoudig aanpassen via de schakelhendels achter het stuur.
Als primeur voor Hyundai is de NEXO uitgerust met Lane Following Assist (LFA). Als het systeem geactiveerd is, houdt het de SUV in het midden van de rijstrook bij snelheden tussen 0 en 145 kilometer per uur op snelwegen en in de stad. Het systeem bepaalt de positie van de auto in zijn rijstrook en waarschuwt de bestuurder met een visueel en akoestisch signaal, zodat hij zijn positie kan corrigeren. Als de bestuurder niet reageert, voert het systeem stuurcorrecties uit om de auto weer in een veilige positie te brengen.
Door middel van 2 radarsensoren in het onderste deel van de achterbumper waarschuwt dit systeem u met een visueel signaal voor verkeer in de dode hoek. Als u in een dergelijke situatie de richtingaanwijzer aanzet, geeft Lane Change Assist een akoestisch en visueel waarschuwingssignaal.
Het FCA-systeem dat de weg voor de auto met een radar en een camera in het oog houdt, bedient automatisch de remmen wanneer het opmerkt dat de voorligger plots remt of dat er voetgangers op de weg lopen. Eerst waarschuwt het de bestuurder met een visueel en hoorbaar signaal en vervolgens regelt het de remkracht in overeenstemming met het botsgevaar. Indien nodig wordt de maximale remkracht opgewekt om een botsing te vermijden. Het systeem wordt geactiveerd wanneer een voertuig, voetganger of fietser gedetecteerd wordt voor de auto, bij snelheden van 10 km/u of meer.
Het toonaangevende Blind-Spot View Monitor-systeem van Hyundai geeft achter- en zijaanzichten weer op het centrale beeldscherm wanneer in een van beide richtingen van rijstrook wordt veranderd. Het verbetert ook de zichtbaarheid in donkere en regenachtige omstandigheden. Het systeem maakt gebruik van 360°-monitors met brede hoek aan weerszijden van het voertuig om zones weer te geven die niet zichtbaar zijn in een traditionele achteruitkijkspiegel. Hyundai is de eerste autoconstructeur die bestuurders videobeelden toont van beide kanten van het voertuig.
Parkeren werd veel eenvoudiger. Dankzij RSPA kan de NEXO autonoom in- en uitparkeren met of zonder bestuurder in de auto. Het RSPA-systeem kan zelfs met een druk op de knop automatisch achteruit parkeren in een parkeerplaats. Dit systeem is speciaal ontworpen voor enge parkeerplaatsen en bestuurders die niet graag parkeren op moeilijke plaatsen.
Alle bovenstaande informatie en illustraties zijn gebaseerd op gegevens die beschikbaar zijn op het moment van publicatie en kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd. Eveneens kunnen de bovengenoemde uitrustingen variëren of niet beschikbaar zijn in onze markt, afhankelijk van de gekozen versie. Wij nodigen u uit om uw Hyundai verdeler te raadplegen voor meer informatie.
*De 5 Jaar Garantie Zonder Kilometerbeperking van Hyundai werd recent gewijzigd. Afhankelijk van de productiedatum, bestel‐ en opslagtijd kan de wagen nog steeds onder de oude garantiebepalingen vallen, zoals vastgelegd in de algemene voorwaarden van het garantieboekje. Klik hier voor meer info.
© Copyright 2020 Korean Motor Company