IONIQ Plug-in Hybrid. De hybride wacht.
- Zuiver elektrische actieradius
met de flexibiliteit van benzine - Frisse nieuwe designelementen
- Geavanceerde rijhulpsystemen
Vanaf € 36.999 € 32.999
Geniet van het beste van beide werelden. Elektrisch wanneer u dat wilt. Benzine wanneer u die nodig heeft. Met een opgefrist design en de nieuwste geavanceerde rijhulpvoorzieningen en systemen voor actieve veiligheid is de nieuwe IONIQ Plug-in nu beter dan ooit. Rijd volledig elektrisch met een druk op de EV-modusknop. En zodra u aan het einde van het zuiver elektrische rijbereik bent, rijdt u door op de benzinemotor en laadt u de batterij op wanneer u bij een laadpaal aankomt.
Het strakke aerodynamische silhouet van de nieuwe IONIQ Plug-in is opgewaardeerd met een reeks nieuwe designelementen om de verfijnde look te versterken. Het dynamische nieuwe gaasvormige radiatorrooster past zich aan de nieuwe full LED-koplampen en leddagrijlichten aan en maakt zo een zeer geraffineerde eerste indruk.
Een nieuw 10,25” Audio Video Navigation-systeem vormt het elegante middelpunt van de vernieuwde cockpit. Het aanpasbare splitaanraakscherm geeft u toegang tot alle voordelen van het gratis vijfjarig LIVE Services-abonnement van Hyundai. Raadpleeg realtime informatie over tankstations, het verkeer, het weer en nuttige plaatsen, evenals parkeerplaatsen op en buiten de weg. Een zoekfunctie voor Hyundai-concessies is ook inbegrepen – en zelfs waarschuwingen voor snelheidscamera's waar dit wettelijk is toegestaan.
De nieuwe IONIQ Plug-in biedt u het uitstekende brandstofverbruik waar hybride wagens om bekendstaan, plus het bijkomende voordeel van een behoorlijke zuiver elektrische actieradius – dus minder uitlaatgassen in uw stad en toegang tot stadsdelen en parkeerzones die mogelijk niet vrij toegankelijk zijn voor voertuigen met een verbrandingsmotor.
Bent u nog niet helemaal klaar om volledig elektrisch te rijden, dan is een plug-inhybride het perfecte compromis. U rijdt zo’n 63 kilometer* puur elektrisch, meer dan genoeg voor de meeste verplaatsingen, maar u kunt altijd terugvallen op de benzinemotor als u een langere rit voor de boeg heeft.
*Rijbereik volgens NEDC 2.0-cyclus. De actieradius kan licht variëren naargelang de wegomstandigheden, uw rijstijl en de temperatuur.
Rijd elektrisch met een druk op de knop. De krachtige, lithium-ionpolymeerbatterij van 8,9 kWh in de nieuwe IONIQ Plug-in levert u een volledig elektrische actieradius van 63 km op met een druk op de EV-modusknop*. Aan het einde van zijn zuiver elektrische actieradius rijdt de wagen automatisch door in hybride modus, waarbij hij ook de elektromotor benut.
*Rijbereik volgens NEDC 2.0-cyclus. De actieradius kan licht variëren naargelang de wegomstandigheden, uw rijstijl en de temperatuur.
De lat ligt nu hoger voor brandstofefficiëntie.
Het dashboard werd volledig opnieuw vormgegeven, met een donker verchroomde accentlijn die het gevoel van ruimte sierlijk accentueert. De afwerking met hoogwaardig kunstleder op de zwevende clusterbehuizing versterkt het gevoel van kwaliteit. Blauwe led-sfeerverlichting langs het dashboard en in de middenconsole benadrukt de zachte sfeer in het interieur.
Geniet van warme handen op koude dagen. Het verwarmbare stuurwiel met zijn afgeplatte design en spaken met zilveren accenten is voorzien van ergonomisch gepositioneerde bedieningselementen, zodat u verbonden kunt blijven en veilig de voertuigsystemen kunt bedienen.
Een nieuw 10,25” Audio Video Navigation-systeem vormt het elegante middelpunt van de vernieuwde cockpit. Het aanpasbare splitaanraakscherm beschikt over Hyundai’s geavanceerde Blue Link®-connectiviteit en een gratis abonnement van vijf jaar op de LIVE Services. Raadpleeg realtime informatie over tankstations, het verkeer, het weer en nuttige plaatsen, evenals parkeerplaatsen op en buiten de weg. Een zoekfunctie voor Hyundai-concessies is eveneens inbegrepen – en zelfs waarschuwingen voor snelheidscamera's waar dit wettelijk is toegestaan.
De middenconsole is volledig nieuw ontworpen en kreeg een hoogtechnologische facelift. De slimme klimaatregeling met aanraakbediening accentueert het strakke, geraffineerde uiterlijk.
Een onvergetelijke manier om uw favoriete muziek te beleven – het Infinity premium audiosysteem combineert geavanceerde luidsprekertechnologie met een vooruitstrevend design om van elke rit een adembenemende reis te maken.
Het nieuwe digitale instrumentenbord bestaat uit een 7” lcd-scherm met hoge resolutie en twee ronde sfeerlichten. De stijl en de kleur van het display veranderen volgens de gekozen rijmodus: ECO of SPORT. Het grote digitale kleurenscherm geeft diverse rijgegevens weer, inclusief de snelheid, het brandstofverbruik, de energiestroom van het hybride systeem en de laadstatus van de batterij.
De comfortabele zetels van de IONIQ Plug-in zijn verkrijgbaar in zowel een stoffen als een lederen uitvoering. Geniet van het luxueuze comfort van een beschikbare 8-voudig verstelbare elektrische bestuurderszetel met 2-voudig verstelbare lendensteun. Er is ook een verwarmde en geventileerde uitvoering beschikbaar. Een 60:40 neerklapbare achterbank is standaard, en ook achterin is een verwarmde optie beschikbaar. De optionele Integrated Memory Seat onthoudt hoe u en een andere bestuurder uw zetel en spiegels instellen. Met één druk op een knop worden uw rij-instellingen automatisch aangepast.
De speciaal afgestelde benzinemotor van 1,6 liter met directe injectie levert 105 pk met toonaangevende energie-efficiëntie. Directe benzine-injectie haalt de maximale hoeveelheid energie uit elke druppel brandstof.
Geniet van elektrische acceleratie. De 44,5 kW sterke elektromotor levert een hoog koppel en een hoog rendement. Hij produceert ook een uitstekende acceleratie bij het vertrek.
Onze innovatieve dubbele koppeling (DCT) schakelt soepel voor een werkelijk aangename rijervaring. Hij werkt met één koppeling voor oneven versnellingen en de andere voor even versnellingen, voor een snellere respons en een dynamischere algemene rijervaring.
De krachtige batterij van 8,9 kWh heeft superieure laad- en ontlaadkenmerken en maximaliseert tegelijk het elektrische rijbereik en de energieopslag door het recuperatieve remsysteem. Omdat de batterij onder de zetels gemonteerd is, heeft de IONIQ Plug-in een uitzonderlijk laag zwaartepunt. Dit verhoogt de wendbaarheid aanzienlijk en maakt rijden zo leuk.
In elektrische modus kan de nieuwe IONIQ Plug-in rijden op elektriciteit uit de batterij alleen. Hij heeft echter ook een hybride modus, waarin hij naadloos overschakelt tussen de benzine- en de elektromotor, afhankelijk van de rijsituatie Het regeneratieve remsysteem laadt de accu op door de wagen via de elektromotor te vertragen. De energie die zo in de accu wordt opgeslagen, zorgt voor de aandrijving van de elektromotor als hulp bij het accelereren, op hellingen en bij lage snelheid. Deze complexe energiestroom wordt in de volgende animaties geïllustreerd.
De uitstekende brandstofefficiëntie en de lage CO2-uitstoot van de nieuwe IONIQ Plug-in worden ondersteund door het ECO Driving Assistant System (ECO-DAS). Wanneer er een route in het navigatiesysteem wordt ingevoerd, analyseert dit voorspellende energiebeheersysteem de route en maakt het gebruik van topografische gegevens om een optimale mix van vermogen uit de batterij en brandstof uit de motor in te stellen. De Coasting Guide informeert de bestuurder ook wanneer er een rijsituatie ontstaat waarbij hij moet vertragen om het brandstofverbruik te verminderen.
Het verstelbare regeneratieve remsysteem laadt de accu op door de wagen via de elektromotor te vertragen. U kunt het niveau van het regeneratieve remsysteem eenvoudig aanpassen via de schakelhendels achter het stuur. Er kunnen vier niveaus worden geselecteerd: elk met een verschillende vertraging en een eigen laadvermogen. Hoe hoger het niveau, hoe sterker de wagen vertraagt als u het gaspedaal loslaat.
Het verstelbare regeneratieve remsysteem laadt de accu op door de wagen via de elektromotor te vertragen. U kunt het niveau van het regeneratieve remsysteem eenvoudig aanpassen via de schakelhendels achter het stuur. Er kunnen vier niveaus worden geselecteerd: elk met een verschillende vertraging en een eigen laadvermogen. Hoe hoger het niveau, hoe sterker de wagen vertraagt als u het gaspedaal loslaat.
Met de IONIQ Plug-in beschikt u over verschillende manieren om op te laden – inclusief helemaal niet opladen.
Naargelang uw thuisnetwerk of het type publiek snellaadstation waartoe u toegang heeft, biedt de IONIQ Plug-in verschillende oplaadmogelijkheden. Wanneer hij wordt aangesloten op een Wallbox/laadstation op wisselstroom thuis, is de batterij na 2 uur en 15 minuten volledig opgeladen
U kunt hiervoor ook een gewoon stopcontact en de ICCB-kabel (interne besturingsdoos: kabel met geïntegreerde sturing) gebruiken. De IONIQ Plug-in wordt geleverd met een 3,3 kW sterke lader aan boord, die wisselstroom uit het stopcontact omzet in gelijkstroom en daarmee de wagen oplaadt.
Verhoogt de veiligheid en vermindert stress door een vaste afstand aan te houden ten opzichte van voorliggers en de snelheid automatisch te verlagen of verhogen tot de ingestelde limiet naargelang de verkeersomstandigheden van het moment. SCC handhaaft de ingestelde afstand in fileverkeer door, nadat de auto is gestopt, de motor opnieuw te starten wanneer een voorwaartse beweging vóór het voertuig wordt gedetecteerd en het gaspedaal wordt ingedrukt.
FCA is een geavanceerde functie voor actieve veiligheid die de bestuurder waarschuwt voor noodsituaties, en indien nodig automatisch remt. FCA maakt gebruik van radar- en camerasensoren voor- en achteraan en werkt in drie stappen. Het waarschuwt de bestuurder met een zicht- en hoorbaar signaal, stuurt de remmen aan op basis van het aanrijdingsrisico en remt maximaal om een aanrijding te voorkomen of de schade ervan te beperken indien ze niet vermeden kan worden. Het systeem is actief bij snelheden van 8 km/u of hoger en detecteert voertuigen, voetgangers en fietsers.
Blind-Spot Collision Warning (BCW) maakt eveneens gebruik van een radar om de achterste hoeken te bewaken, en wanneer een ander voertuig gedetecteerd wordt, verschijnt er een visuele waarschuwing in de buitenspiegels. Als de bestuurder vervolgens de richtingaanwijzer inschakelt om van rijstrook te veranderen, weerklinkt een geluidssignaal wanneer er een voertuig gedetecteerd wordt.
Rear Cross-Traffic Collision Warning (RCCW) maakt gebruik van de hoekradar achteraan om het risico op een aanrijding met dwarsend verkeer te beperken bij het achterwaarts verlaten van zones met een beperkt zicht. RCCW gebruikt de radar om een gebied van 180° achter het voertuig te scannen op naderend dwarsverkeer en waarschuwt de bestuurder met een zicht- en hoorbaar signaal.
De nieuwe IONIQ Plug-in is uitgerust met Lane Following Assist (LFA). Als het systeem geactiveerd is, houdt het de auto in het midden van de rijstrook bij snelheden tussen 0 en 150 kilometer per uur op snelwegen en in de stad.
De Lane Keeping Assist (LKA) gebruikt de camera aan de voorzijde om de wegmarkeringen te volgen. Als de bestuurder onbedoeld over een ononderbroken lijn dreigt te rijden, waarschuwt het systeem hem en stuurt het de auto terug in de rijstrook.
De koplampen zijn verkrijgbaar met geavanceerde LED-technologie, die een bij daglicht aanleunende verlichting combineert met een lange levensduur en een aanmerkelijk lager energieverbruik dan halogeenlampen. Wanneer de automatische modus ingeschakeld is, detecteert High Beam Assist (HBA) zowel tegenliggend als voorliggend verkeer en schakelt indien nodig de dimlichten in, om andere bestuurders zo min mogelijk te verblinden. Wanneer er geen andere voertuigen gedetecteerd worden, schakelt het systeem automatisch opnieuw het grootlicht in.
Driver Attention Warning (DAW) verhoogt de veiligheid en het gebruiksgemak door voortdurend rijpatronen te bewaken en te analyseren op basis van parameters als de stuurhoek, het stuurkoppel en de positie van het voertuig in de rijstrook. Wanneer een patroon wordt opgemerkt dat wijst op vermoeidheid/afleiding, trekt DAW de aandacht van de bestuurder met een geluidssignaal en een bericht dat voorstelt een pauze te nemen.
De IONIQ Plug-in zal automatisch om hulp vragen als u een ongeluk krijgt en de airbags worden ontplooid. U kunt ook op de SOS-knop drukken voor noodhulp de klok rond, 365 dagen per jaar.
Gemoedsrust is standaard, want de IONIQ Plug-in wordt beschermd door dezelfde complete garantie als alle andere nieuwe personenwagens van Hyundai en geniet bovendien een uitgebreide garantie voor de hoogspanningsbatterij.
Zoals elke Hyundai wordt de nieuwe IONIQ Plug-in gebouwd volgens de strengst mogelijke kwaliteitsnormen. Die kwaliteit ondersteunen we met vijf jaar garantie zonder kilometerbeperking, zodat u kunt genieten van de dingen in het leven waar u van houdt, zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over uw wagen. Geniet van de extra gemoedsrust die een van de beste garanties in de sector u – volledig standaard – biedt.
De uiterst performante lithium-ionpolymeerbatterij van de IONIQ Plug-in geniet daarenboven acht jaar of 200.000 kilometer garantie, naargelang wat zich het eerst voordoet.
Alle bovenstaande informatie en illustraties zijn gebaseerd op gegevens die beschikbaar zijn op het moment van publicatie en kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd. Eveneens kunnen de bovengenoemde uitrustingen variëren of niet beschikbaar zijn in onze markt, afhankelijk van de gekozen versie. Wij nodigen u uit om uw Hyundai verdeler te raadplegen voor meer informatie.
*De 5 Jaar Garantie Zonder Kilometerbeperking van Hyundai werd recent gewijzigd. Afhankelijk van de productiedatum, bestel‐ en opslagtijd kan de wagen nog steeds onder de oude garantiebepalingen vallen, zoals vastgelegd in de algemene voorwaarden van het garantieboekje. Klik hier voor meer info.
© Copyright 2020 Korean Motor Company