Hyundai IONIQ Hybrid.
De hybride wacht.
- Brandstofefficiëntie van wereldklasse
- Frisse nieuwe designelementen
- Geavanceerde rijhulpsystemen
Vanaf € 26.749 € 23.249
Met een opgefrist design, een brandstofefficiëntie van wereldklasse en de nieuwste geavanceerde rijhulpsystemen en systemen voor actieve veiligheid is de nieuwe IONIQ Hybrid is nu beter dan ooit. En dat alles zonder dat u een accu hoeft op te laden, uw rijgedrag hoeft te veranderen of ook maar één compromis hoeft te sluiten. De dynamische tandem van de hoogtechnologische benzinemotor en de elektromotor op batterijen werkt samen om maximale efficiëntie en inspirerende prestaties te leveren.
Het strakke aerodynamische silhouet van de nieuwe IONIQ Hybrid is opgewaardeerd met een reeks nieuwe designelementen om de verfijnde look te versterken. Het dynamische nieuwe gaasvormige radiatorrooster past zich aan de nieuwe Full-LED-koplampen en LED-dagrijlichten aan en maakt zo een zeer geraffineerde eerste indruk.
Een nieuw 10,25” Audio Video Navigation-systeem vormt het elegante middelpunt van de vernieuwde cockpit. Het aanpasbare splitaanraakscherm geeft u toegang tot alle voordelen van het gratis 5-jarig LIVE Services-abonnement van Hyundai. Toegang tot realtime informatie over tankstations, het verkeer, het weer en nuttige plaatsen, evenals parkeerplaatsen op en buiten de weg.
Het dashboard werd volledig opnieuw vormgegeven, met een donker verchroomde accentlijn
die het gevoel van ruimte sierlijk accentueert. De afwerking met hoogwaardige kunstleder op de zwevende
clusterbehuizing versterkt het gevoel van kwaliteit. Blauwe LED-sfeerverlichting langs het dashboard
en in de middenconsole benadrukt de zachte sfeer in het interieur.
Geniet van warme handen op koude dagen. Het verwarmbare stuurwiel
met zijn afgeplatte design en spaken met zilveren accenten is voorzien
van ergonomisch gepositioneerde bedieningselementen, zodat u verbonden
kunt blijven en veilig de voertuigsystemen kunt bedienen.
Een nieuw 10,25” Audio Video Navigation-systeem vormt het elegante middelpunt van de vernieuwde cockpit.
Het aanpasbare splitaanraakscherm beschikt over een gratis
abonnement van vijf jaar op de LIVE Services. Toegang tot realtime informatie over tankstations, het verkeer, het weer
en nuttige plaatsen, evenals parkeerplaatsen op en buiten de weg. Een zoekfunctie voor Hyundai-concessies is eveneens
inbegrepen – en zelfs waarschuwingen voor snelheidscamera's waar dit wettelijk is toegestaan.
De middenconsole is volledig nieuw ontworpen en kreeg een hoogtechnologische facelift.
De slimme klimaatregeling van het touch-type accentueert het strakke, geraffineerde uiterlijk.
Een onvergetelijke manier om uw favoriete muziek te beleven – het Infinity Premium audiosysteem
combineert geavanceerde luidsprekertechnologie met een vooruitstrevend design om van elke
rit een adembenemende reis te maken.
Het nieuwe digitale instrumentenbord bestaat uit een 7” LCD-scherm met hoge resolutie en twee ronde sfeerlichten.
De stijl en de kleur van het display veranderen volgens de gekozen rijmodus: ECO of SPORT. Het grote digitale kleurenscherm
geeft diverse rijgegevens weer, inclusief de snelheid, het brandstofverbruik, de energiestroom van het hybride
systeem en de laadstatus van de batterij.
De comfortabele zetels van de IONIQ Hybrid zijn verkrijgbaar in zowel een stoffen als een lederen uitvoering.
Geniet van het luxueuze comfort van een beschikbare 8-voudig verstelbare elektrische bestuurderszetel met 2-voudig
verstelbare lendensteun. Er is ook een verwarmde en geventileerde uitvoering beschikbaar. Een 60:40 neerklapbare achterbank
is standaard, en een verwarmde optie is ook beschikbaar achterin. De optionele Integrated Memory Seat onthoudt hoe u en
een andere bestuurder uw zetel en spiegels instellen. Met één druk op een knop worden uw rij-instellingen automatisch aangepast.
De speciaal afgestelde GDI-verbrandingsmotor van 1,6 liter combineert een vermogen van 105 pk met een toonaangevende energie-efficiëntie. Directe benzine-injectie haalt de maximale hoeveelheid energie uit elke druppel brandstof.
De innovatieve Dual Clutch Transmission (DCT) van de IONIQ Hybrid schakelt soepel voor een werkelijk aangename rijervaring. Hij werkt met één koppeling voor oneven versnellingen en de andere voor even versnellingen, voor een snellere respons en een dynamischere algemene rijervaring.
Geniet van elektrische acceleratie. De 43,5 pk sterke elektromotor levert een hoog koppel en een hoog rendement. Hij produceert een indrukwekkende acceleratie bij het vertrek. Met de elektromotor kan de IONIQ Hybrid ook op enkel elektriciteit rijden.
De 1,56 kWh krachtige batterij heeft superieure laad- en ontlaadkenmerken en maximaliseert tegelijk het elektrische rijbereik en de energieopslag door het regeneratieve remsysteem. Omdat de batterij onder de zetels gemonteerd is, heeft de IONIQ Hybrid een uitzonderlijk laag zwaartepunt. Dit verhoogt de wendbaarheid aanzienlijk en maakt rijden zo leuk.
Afhankelijk van de rijsituatie schakelt de nieuwe IONIQ Hybrid naadloos tussen de benzinemotor en de elektromotor. Het regeneratieve remsysteem laadt de accu op door de wagen via de elektromotor te vertragen. De energie die zo in de accu wordt opgeslagen, zorgt vervolgens voor de aandrijving van de elektromotor als hulp bij het accelereren, op hellingen en bij lage snelheid. Deze complexe energiestroom wordt in de volgende animaties geïllustreerd.
De uitstekende brandstofefficiëntie en de lage CO2-uitstoot van de nieuwe IONIQ Hybrid worden bevorderd door het ECO Driving Assistant System (ECO-DAS). Wanneer er een route in het navigatiesysteem wordt ingevoerd, analyseert dit voorspellend energiebeheersysteem de route, waarbij gebruik wordt gemaakt van topografische gegevens om een optimale mix van vermogen uit de batterij en brandstof uit de motor in te stellen. De Coasting Guide informeert de bestuurder ook wanneer er een rijsituatie ontstaat waarbij hij moet vertragen om het brandstofverbruik te verminderen.
Het verstelbare regeneratieve remsysteem laadt de accu op door de wagen via de elektromotor te vertragen. U kunt het niveau van het regeneratieve remsysteem eenvoudig aanpassen via de schakelhendels achter het stuur. Er kunnen vier niveaus worden geselecteerd: elk met een verschillende vertraging en een eigen laadvermogen. Hoe hoger het niveau, hoe sterker de wagen vertraagt als u het gaspedaal loslaat.
De nieuwe IONIQ Hybrid is uitgerust met schakelpeddels aan het stuur die een dubbele functie hebben. In de Sport-modus kunt u handmatig schakelen voor een meer dynamische rijervaring. In de ECO-modus regelen ze het niveau van het verstelbare regeneratieve remsysteem, zodat u kunt instellen hoe sterk de elektromotor de wagen vertraagt wanneer u het gaspedaal loslaat.
FCA is een geavanceerde functie voor actieve veiligheid die de bestuurder waarschuwt voor noodsituaties, en indien nodig automatisch remt. FCA maakt gebruik van radar- en camerasensoren voor- en achteraan en werkt in drie stappen. Het waarschuwt de bestuurder met een zicht- en hoorbaar signaal, stuurt de remmen aan op basis van het aanrijdingsrisico en remt maximaal om een aanrijding te voorkomen of de schade ervan te beperken indien ze niet vermeden kan worden. Het systeem is actief bij snelheden van 8 km/u of hoger en detecteert voertuigen, voetgangers en fietsers.
Blind-Spot Collision Warning (BCW) maakt eveneens gebruik van een radar om de achterste hoeken te bewaken, en wanneer een ander voertuig gedetecteerd wordt, verschijnt er een visuele waarschuwing in de buitenspiegels. Als de bestuurder vervolgens de richtingaanwijzer inschakelt om van rijstrook te veranderen, weerklinkt een geluidssignaal wanneer er een voertuig gedetecteerd wordt.
Rear Cross-Traffic Collision Warning (RCCW) maakt gebruik van de hoekradar achteraan om het risico op een aanrijding met dwarsend verkeer te beperken bij het achterwaarts verlaten van zones met een beperkt zicht. RCCW gebruikt de radar om een gebied van 180° achter het voertuig te scannen op naderend dwarsverkeer en waarschuwt de bestuurder met een zicht- en hoorbaar signaal.
De nieuwe IONIQ Hybrid is uitgerust met Lane Following Assist (LFA). Als het systeem geactiveerd is, houdt het de auto in het midden van de rijstrook bij snelheden tussen 0 en 150 kilometer per uur op snelwegen en in de stad.
De Lane Keeping Assist (LKA) gebruikt de camera aan de voorzijde om de wegmarkeringen te volgen. Als de bestuurder onbedoeld over een ononderbroken lijn dreigt te rijden, waarschuwt het systeem hem en stuurt het de auto terug in de rijstrook.
De koplampen zijn verkrijgbaar met geavanceerde LED-technologie,
die een bij daglicht aanleunende verlichting combineert met een lange
levensduur en een aanmerkelijk lager energieverbruik dan halogeenlampen.
Wanneer de automatische modus ingeschakeld is, detecteert
High Beam Assist (HBA) zowel tegenliggend als voorliggend verkeer en schakelt
indien nodig de dimlichten in, om andere bestuurders zo min mogelijk te verblinden.
Wanneer er geen andere voertuigen gedetecteerd worden, schakelt het systeem
automatisch opnieuw het grootlicht in.
Driver Attention Warning (DAW) verhoogt de veiligheid en het gebruiksgemak door voortdurend rijpatronen te bewaken en te analyseren
op basis van parameters als de stuurhoek, het stuurkoppel en de positie van het voertuig in de rijstrook. Wanneer een patroon wordt opgemerkt
dat wijst op vermoeidheid/afleiding, trekt DAW de aandacht van de bestuurder met een geluidssignaal en een bericht dat voorstelt een pauze te nemen.
De nieuwe IONIQ Hybrid zal automatisch om hulp vragen als u een ongeluk krijgt en de airbags worden ontplooid. U kunt ook op de SOS-knop drukken voor noodhulp de klok rond, 365 dagen per jaar.
Gemoedsrust is standaard, want de nieuwe IONIQ Hybrid wordt beschermd door dezelfde complete garantie als alle andere personenwagens van Hyundai en geniet bovendien een uitgebreide garantie voor de hoogspanningsbatterij.
Zoals elke Hyundai wordt de nieuwe IONIQ Hybrid gebouwd volgens de strengst mogelijke kwaliteitsnormen. Die kwaliteit ondersteunen we met 5 jaar garantie zonder kilometerbeperking, zodat u kunt genieten van de dingen in het leven waar u van houdt, zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over uw wagen. Geniet van de extra gemoedsrust die een van de beste garanties in de sector u – volledig standaard – biedt.
De uiterst performante lithium-ionpolymeerbatterij van de IONIQ Hybrid geniet daarenboven acht jaar of 200.000 kilometer garantie, naargelang wat zich het eerst voordoet.
Alle bovenstaande informatie en illustraties zijn gebaseerd op gegevens die beschikbaar zijn op het moment van publicatie en kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd. Eveneens kunnen de bovengenoemde uitrustingen variëren of niet beschikbaar zijn in onze markt, afhankelijk van de gekozen versie. Wij nodigen u uit om uw Hyundai verdeler te raadplegen voor meer informatie.
*De 5 Jaar Garantie Zonder Kilometerbeperking van Hyundai werd recent gewijzigd. Afhankelijk van de productiedatum, bestel‐ en opslagtijd kan de wagen nog steeds onder de oude garantiebepalingen vallen, zoals vastgelegd in de algemene voorwaarden van het garantieboekje. Klik hier voor meer info.
© Copyright 2020 Korean Motor Company