Hyundai i30 N.
Fun vind ik belangrijk.
- De dynamiek van een racewagen en een krachtig design
- Performancemodel met tot 275 pk
- Ervaar elke dag hoe het is om met een racewagen te rijden
Vanaf € 31.549 € 27.499
De All-New i30 N werd geperfectioneerd op de Nürburgring en levert tot 275 pk gecombineerd met bijzonder sterke bochtprestaties. Bochten verslinden doet hij met net zoveel plezier als uzelf. Ervaar elke dag weer hoe het is om met een racewagen te rijden.
Mensen zullen omkijken... en niet alleen door zijn schitterende sound. De agressieve designelementen en het verlaagde koetswerk van de All-New i30 N laten geen twijfel bestaan over zijn sportieve geloofsbrieven.
De gespierde voorbumper met grote luchtinlaten en het typerende cascade-radiatorrooster van Hyundai wijzen maar op één ding: sterke prestaties, net als de exclusieve 19" velgen met N-logo in reliëf en de krachtige remmen met rode N-remklauwen.
De aerodynamische achterspoiler met driehoekig remlicht, de gespierde achterbumper en de dubbele sportuitlaat: alles ademt sterke prestaties.
Beheersing en comfort: beide zijn even belangrijk in de cockpit van de i30 N. De ergonomie is volledig op de bestuurder gericht en maakt bij elk contactpunt de verbinding tussen bestuurder en wagen. De sportzetels bieden in elke situatie een schitterende steun.
Start de All-New i30 N en beleef de sublieme sound van tot 275 paarden.
Meer glimlachen per kilometer – Het N Grin Control System biedt met een druk op de knop vijf rijmodi om uit te kiezen volgens uw stemming. De verschillende rijmodi veranderen het karakter van de wagen, met andere parameters voor motor, schokdempers, Electronic Stability Control (ESC), N Carving System, motorsound, stuurinrichting, en Rev Matching.
Zie hoe de i30 N voluit gaat. Kies uit verschillende video's: op de weg, op het circuit, en tijdens wintertests met Thierry Neuville, rijder van Hyundai in het WRC.
Interieurmaterialen van hoge kwaliteit en donkere afwerkingselementen in metaal zetten het elegante, sportieve karakter van de i30 N en zijn autosportroots in de verf.
Het N-stuurwiel met exclusieve blauwe stiknaden en N-logo brengt alle systemen om sterke prestaties neer te zetten binnen het bereik van uw vingertoppen. Kies met een druk op de knop de rijmodus of activeer Rev Matching voor nog meer rijplezier.
Het aanraakscherm met hoge resolutie werd ideaal geplaatst voor een eenvoudige interactie en lijkt haast boven het dashboard te zweven. Zo wordt multimedia-informatie hoger en beter in het natuurlijke gezichtsveld weergegeven. Geniet van een snelle toegang tot het infotainment- en navigatiesysteem, Live Services, Apple Car Play en andere Smart Devices Integration. Apple CarPlay™ is een geregistreerd merk van Apple Inc.
Het N-instrumentenbord werd afgestemd op de gepassioneerde bestuurder. Met een schakeltiming voor rijden op het circuit verandert de rode zone van de variabele LED-toerenteller afhankelijk van de rijprestaties en de temperatuur van de motorolie. Motorolietemperatuur, koppel en turbodruk kunnen in de gaten gehouden worden op het instrumentenbord.
De automatische airconditioning met twee zones biedt de bestuurder en de passagier vooraan de mogelijkheid om elk een eigen voorkeurtemperatuur in te stellen.
De i30 N biedt u de vlotte connectiviteit die u verwacht, en de innoverende technologie die het leven eenvoudiger maakt. Zoals een 8" aanraakscherm dat alle functies makkelijk toegankelijk maakt met Apple Car Play en andere Smart Devices Integration. Er is zelfs een centraal draadloos laadvlak om eenvoudig en zonder kabel uw smartphone op te laden. Apple CarPlay™ is een geregistreerd merk van Apple Inc.
De schakelpook van het boltype is voorzien van een blauwe streep en het N-logo. Gecombineerd met de handgeschakelde zesversnellingsbak is hij perfect voor de enthousiaste bestuurder met een voorkeur voor een haarscherp en duidelijk schakelende pook en een snel aangrijpende koppeling.
De i30 N biedt een compleet nieuw niveau van zitcomfort. De N-sportzetels met N-logo en blauwe contrasterende stiknaden creëren met hun unieke vormgeving de basis voor beheersing en comfort. Ze zijn voorzien van een elektrisch verstelbare lendensteun en uitschuifbare zetelkussens. Ze zijn beschikbaar in een combinatie van suède en leder of in stof.
De nieuwe 2,0-liter turbomotor met vier cilinders en directe injectie reageert bijzonder alert en heeft een hoog koppel, dat dankzij een overboostfunctie tijdelijk nog met 8% verhoogd kan worden. De i30 N wordt aangedreven op de voorwielen en heeft een handgeschakelde zesversnellingsbak met versterkte tandwielen, synchronisatieringen van koolstofvezel, en een krachtige koppeling. Die verder verbeterde interne onderdelen zijn gebouwd om het hogere motorvermogen van de krachtige N aan te kunnen. Korte schakelwegen helpen om snel te schakelen, zodat u altijd in het juiste gevoel blijft.
De nieuwe 2,0-liter turbomotor met vier cilinders en directe injectie reageert bijzonder alert en heeft een hoog koppel, dat dankzij een overboostfunctie tijdelijk nog met 8% verhoogd kan worden. De i30 N wordt aangedreven op de voorwielen en heeft een handgeschakelde zesversnellingsbak met versterkte tandwielen, synchronisatieringen van koolstofvezel, en een krachtige koppeling. Die verder verbeterde interne onderdelen zijn gebouwd om het hogere motorvermogen van de krachtige N aan te kunnen. Korte schakelwegen helpen om snel te schakelen, zodat u altijd in het juiste gevoel blijft.
Meer glimlachen per kilometer. Het N Grin Control System biedt u met een druk op de knop de keuze uit vijf verschillende rijmodi voor een rijgedrag dat exact past bij uw stemming: Eco, Normal, Sport, N en N Custom. De verschillende rijmodi veranderen het karakter van de wagen, met andere parameters voor motor, schokdempers, Electronic Stability Control (ESC), N Carving System, motorsound, stuurinrichting, en Rev Matching.
Off | Eco | Normal | Sport | Sport+ | ||
---|---|---|---|---|---|---|
Instellingen aandrijflijn | Motorrespons | |||||
Rev Matching | ||||||
N Corner Carving Differential | ||||||
Exhaust sound | ||||||
Afstellingen chassis | Uitlaatsound | |||||
Electronically Controlled Suspension (ECS) | ||||||
Stuurinrichting |
Het Launch Control-systeem geeft u een maximale tractie voor de snelst mogelijke acceleratie vanuit stilstand. Het vermindert het doorspinnen of slippen van de wielen bij hard accelereren vanuit stilstand en helpt om te accelereren als een professionele piloot.
Druk op de knop op het stuurwiel voor bijzonder snelle en vlotte terugschakelbewegingen, zowel op het circuit als op lastige wegen in de bergen. Rev Matching synchroniseert het motortoerental tijdens het schakelen met de draaisnelheid van de ingaande as voor de volgende versnelling, om slijtage te verminderen en de levensduur te vergroten.
FCW gebruikt de camera aan de voorzijde om een eventuele frontale botsing te detecteren en de bestuurder te waarschuwen.
FCW gebruikt de camera vooraan om een mogelijke frontale botsing te detecteren en de bestuurder te waarschuwen.
Dit systeem waarschuwt de bestuurder bij snelheden boven 60 km/u voor onveilige bewegingen. Als de bestuurder onbedoeld uit zijn rijstrook dreigt te rijden, waarschuwt het systeem en kan het tegensturen om de auto terug naar een veilige positie te brengen.
Alle bovenstaande informatie en illustraties zijn gebaseerd op gegevens die beschikbaar zijn op het moment van publicatie en kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd. Eveneens kunnen de bovengenoemde uitrustingen variëren of niet beschikbaar zijn in onze markt, afhankelijk van de gekozen versie. Wij nodigen u uit om uw Hyundai verdeler te raadplegen voor meer informatie.
*De 5 Jaar Garantie Zonder Kilometerbeperking van Hyundai werd recent gewijzigd. Afhankelijk van de productiedatum, bestel‐ en opslagtijd kan de wagen nog steeds onder de oude garantiebepalingen vallen, zoals vastgelegd in de algemene voorwaarden van het garantieboekje. Klik hier voor meer info.
GAMMA
i10
|
New IONIQ Electric
| QUICKLINKS Een testrit aanvragen | WETTELIJKE VERMELDINGEN | VOLG ONS OP |
![]() |
© Copyright 2019 Korean Motor Company