
Hyundai i20 coupé
- Weergaloos unieke stijl
- Speciaal voor Europa ontworpen Coupé
- Superieure functionaliteit
Vanaf € 18.949 € 15.599
Hyundai’s Fluidic Sculpture 2.0-designfilosofie is nog krachtiger dankzij dynamisch uitgerekte koplampen en nauwkeurig afgelijnde oppervlakken.
De nieuwe i20 Coupé, die werd ontworpen en ontwikkeld in Europa, heeft een gestroomlijnd en in het oog springend koetswerkdesign. De jongste interpretatie van Hyundai’s Fluidic Sculpture 2.0-designfilosofie wordt versterkt door stijlvolle koplampen met LED-dagrijverlichting.
FLUIDIC SCULPTURE 2.0
Het vastberaden postuur van de i20 Coupé wordt nog versterkt door het ‘zwevende dak’-effect dat gecreëerd wordt door de glanzend zwarte C-stijl.
Hyundai’s Fluidic Sculpture 2.0-designfilosofie is nog krachtiger dankzij dynamisch uitgerekte koplampen en nauwkeurig afgelijnde oppervlakken.
De nieuwe i20 Coupé, die werd ontworpen en ontwikkeld in Europa, heeft een gestroomlijnd en in het oog springend koetswerkdesign. De jongste interpretatie van Hyundai’s Fluidic Sculpture 2.0-designfilosofie wordt versterkt door stijlvolle koplampen met LED-dagrijverlichting.
FLUIDIC SCULPTURE 2.0
Het vastberaden postuur van de i20 Coupé wordt nog versterkt door het ‘zwevende dak’-effect dat gecreëerd wordt door de glanzend zwarte C-stijl.
Dankzij deze rijstrookassistentie (LDWS) zal je met de nieuwe i20 Coupé nooit onbewust aan het zwalpen gaan. Het systeem waarschuwt meteen met een visueel en auditief signaal wanneer je ongewild je rijstrook verlaat.
Het bandendrukcontrolesysteem (TPMS) houdt je tijdens het rijden op de hoogte van de bandendruk via informatie die door sensoren naar uw instrumentenbord wordt gestuurd.
Het interieur is afgewerkt met zorgvuldig uitgekozen materialen die een kwalitatief hoogwaardige sfeer creëren, die uniek is in zijn segment.
Maak er helemaal je eigen ding van met een typisch interieurpack, en rijd comfortabel dankzij de nieuwe ergonomische dashboardarchitectuur.
Je i20 is verkrijgbaar met een ruime keuze aan koetswerkkleuren, interieurafwerkingen –en stoffen.
Het dashboard en de deurpanelen zijn bekleed met hoogwaardig thermoplastisch elastomeer op olefinbasis (TPO) in harmoniërende kleuren.
Handen aan het stuur en ogen op de weg! En toch kun je nog van alles doen. Door middel van gebruiksvriendelijke knoppen op het stuurwiel kun je gemakkelijk het geluidsvolume aanpassen, telefoontjes beantwoorden, de boordcomputer bedienen en de cruise control instellen.
De CRDi-motor biedt perfect rijplezier, en is tegelijk zuiniger en aangenamer.
De 1.4 CRDi-motor ontwikkelt 90 pk bij 4.000 o/m en een maximumkoppel van 240 Nm bij 1.500-2.500 o/m.
De 1.4 MPi-motor heeft een maximumvermogen van 100 pk bij 6.000 o/m, terwijl zijn maximumkoppel van 134 Nm wordt bereikt bij 3.500 o/m.
De 1.2 MPi-motor is extreem robuust en ontwikkelt 84 pk bij 6.000 o/m, terwijl zijn maximumkoppel 122 Nm bedraagt bij 4.000 o/m.
Blue Drive. Idle Stop and Go (ISG), alternatormanagementsysteem (AMS) en banden met lage rolweerstand worden aangevuld door ons energierecuperatiesysteem (ERS): wanneer de auto in versnelling rijdt maar de bestuurder gas lost, genereert het motorremeffect kinetische energie die wordt omgezet in elektriciteit en opgeslagen wordt in de batterij. Dit resulteert in een lager brandstofverbruik en minder uitstoot.
Een boven aan de voorruit gemonteerde camera scant de wegmarkeringen en waarschuwt de bestuurder als het voertuig zijn rijstrook verlaat zonder dat de richtingaanwijzers werden ingeschakeld.
Het bandendrukcontrolesysteem (TPMS) controleert de luchtdruk in de vier banden en waarschuwt wanneer de druk te laag is.
Dit systeem detecteert steile hellingen en activeert automatisch de remmen om te voorkomen dat de auto ongewild achteruitrolt, met name bij het vertrekken na stilstand op een helling.
De statische bochtverlichting (SBL) bevordert het zicht in bochten door meer licht te projecteren in de rijrichting, zodat de bestuurder hindernissen en voetgangers gemakkelijker opmerkt.
Om optimaal remvermogen te verzekeren verdeelt de elektronische stabiliteitscontrole (ESC) automatisch optimale remkracht naar elk wiel op basis van het motorkoppel en de rijomstandigheden.
Dankzij het voertuigstabiliteitsmanagement (VSM) kan het voertuig maximale stabiliteit en veiligheid handhaven in situaties die kunnen leiden tot een slip.
Het antiblokkeerremsysteem (ABS) voorkomt dat de wielen blokkeren en het voertuig gaat slippen op een gladde ondergrond of bij plotse remmanoeuvres, zodat je de controle over het stuur kunt bewaren.
Het remassistentiesysteem (BAS) detecteert wanneer de bestuurder een noodstop probeert te maken en vergroot onmiddellijk de remdruk om een ongeval te voorkomen.
Parkeren was nog nooit zo gemakkelijk! Het parkeerhulpsysteem voor- en achteraan (PAS) garandeert veilig en vlot parkeren dankzij de ultrasone sensoren in de voor- en achterbumper, die de bestuurder zowel auditief als visueel waarschuwen voor hindernissen.
Dankzij het volautomatische aircosysteem kunnen alle inzittenden genieten van een aangename temperatuur tijdens alle trajecten. En met de automatische ontwasem functie kun je de ruiten altijd helder houden.
Alle bovenstaande informatie en illustraties zijn gebaseerd op gegevens die beschikbaar zijn op het moment van publicatie en kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd. Eveneens kunnen de bovengenoemde uitrustingen variëren of niet beschikbaar zijn in onze markt, afhankelijk van de gekozen versie. Wij nodigen u uit om uw Hyundai verdeler te raadplegen voor meer informatie.
*De 5 Jaar Garantie Zonder Kilometerbeperking van Hyundai werd recent gewijzigd. Afhankelijk van de productiedatum, bestel‐ en opslagtijd kan de wagen nog steeds onder de oude garantiebepalingen vallen, zoals vastgelegd in de algemene voorwaarden van het garantieboekje. Klik hier voor meer info.
GAMMA
i10
|
i40 Wagon
| QUICKLINKS Een testrit aanvragen | WETTELIJKE VERMELDINGEN | VOLG ONS OP |
![]() |
© Copyright 2019 Korean Motor Company