
Een toonbeeld van innovatie, gecreëerd met Fluidic Sculpture, de filosofie van Hyundai zelf. Een sportieve neus, een schitterende achterkant en originele accenten die u onmiddellijk doen smelten voor de i30.
Naast de zestrapsautomaat is ook een zeventrapstransmissie met dubbele koppeling (DCT) verkrijgbaar, om het brandstofverbruik en de prestaties te optimaliseren. Behalve zijn stabiele rijgedrag verenigt de wagen nu dus ook de efficiëntie van een handgeschakelde versnellingsbak met het gebruiksgemak van een automaat.
De DCT-transmissie wordt enkel verkrijgbaar in combinatie met bepaalde motoren.Het systeem met zeven airbags beschermt alle hoeken van het interieur terwijl diverse elektronisch gestuurde veiligheidsvoorzieningen uw veiligheid garanderen.
De bestuurders- en passagierszetel voorin kunnen worden uitgerust met een ventilatiesysteem.
Het verkoelende effect van de verluchting in de zitting en de leuning draagt bij tot een comfortabele rijervaring.
Compact vanbuiten, ruim vanbinnen: de i30 biedt tal van kleuren en materialen om een antwoord te bieden op alle stijlwensen.
Neem plaats in de cockpit van de i30 om kennis te maken met het fijn ontworpen instrumentenbord en de talloze innovatieve technologieën erachter.
Met witte en blauwe verlichte instrumenten geeft het sportieve instrumentenbord alle aspecten van modern en functioneel design weer.
Knus en verfrissend bij elk weertype. Verwarm u bij koud weer aan de verwarmbare zetels en houd het hoofd koel bij warm weer, dankzij de geventileerde voorzetels die koele en verfrissende lucht laten circuleren.
Stelt bestuurder en voorpassagier in staat om een afzonderlijke temperatuur in te stellen.
Gedaan met uw bagage in de koffer proppen. Dankzij de in 60/40-verhouding neerklapbare achterbank geraakt u lange en volumineuze spullen snel en gemakkelijk kwijt.
De 1.4 benzine motor werd ontwikkeld met 100 pk bij 6 000 t/min en met een maximum koppel van 134 Nm bij 3 500 t/min.
Deze lichte en dus zuinige motor levert een maximum-vermogen van 130 pk bij 6.300 t/min terwijl de stijve constructie lawaai en trillingen tegengaat.
De 1,4 diesel motor met commen injection ontwikkelt 90 pk bij 4 000 tr/mn en 24,47, m.kg koppel bij 1 500 tot 2 750 tr/mn. Hij wordt geleverd met een manuelle transmissie met 6 versnellingen.
Deze indrukwekkende diesel motor levert een maximum vermogen van 136pk bij 400 t/min en een koppel van 280Nm tussen 1500 en 3500 t/min (M/T) of van 300 Nm tussen 1 750 en 2 500 t/min (DCT).
Deze indrukwekkende dieselmotor levert maximaal 136 pk bij 4.000 t/min en een koppel van 280 Nm tussen 1.500 ~ 3.500 t/min (handgeschakelde versnellingsbak) of 300 Nm tussen 1.750 ~ 2.500 t/min (DCT), in combinatie met een uiterst laag verbruik, een minimaal geluidspeil en beperkte emissies.
De elektronische stabiliteitscontrole (ESC) houdt de bewegingen van de wagen voortdurend in het oog met diverse sensoren om de stabiliteit en controle te verzekeren. Als de wagen zijn grip dreigt te verliezen, komt het systeem tussenbeide om hem te stabiliseren door elk wiel afzonderlijk af te remmen en het motorkoppel terug te dringen.
Het VSM-systeem (Vehicle Stability Management, VSM) verhoogt de richtingsstabiliteit door de elektrisch aangedreven stuurbekrachtiging (MDPS) en de remmen van de vier wielen optimaal aan te sturen. Wanneer de bestuurder remt op een niet-homogene ondergrond, werkt het systeem automatisch om de wagen te stabiliseren en het bedoelde traject aan te houden. Intussen komt het stuurhulpsysteem tussenbeide om de wagen naar een wrijvingsarm oppervlak te leiden om onder- of overstuur tegen te gaan.
Wij zijn van het principe dat uw veiligheid een must is. Het systeem met zeven airbags zal alle inzittenden beschermen bij een ongeval.
Een combinatie van frontale, laterale en gordijnairbags beschermt de passagiers voorin en achterin, terwijl een optionele knieairbag de veiligheid voor de bestuurder nog verhoogt.
Verschillende rijomstandigheden vragen een verschillende feedback. Daarom biedt de i30 als optie een Flex Steer™-systeem met drie responsniveaus. De normale modus biedt een respons afgestemd op de stad en plattelandswegen. Bij het parkeren maakt de comfortmodus krappe plaatsen tot kinderspel. Schakel vervolgens over naar de sportmodus voor een directe input bij hoge snelheden. Elke modus kan worden ingeschakeld met een toets op het stuur.
Multifunctioneel stuurwiel. Ons optionele multifunctionele stuurwiel, dat is afgewerkt met zacht, soepel leder, voegt een sportieve toets toe en plaatst alle bedieningselementen binnen handbereik. Voor een nog betere respons is een elektrisch aangedreven stuurbekrachtiging verkrijgbaar, met optioneel Flex Steer™-systeem voor een door de bestuurder gecontroleerde wegfeedback. Het stuurwiel kan dankzij de manuele hoogte- en diepteregeling tot in de puntjes worden afgesteld om een perfecte rijhouding te verzekeren.
De Hyundai i30 is voorzien van het innovatieve Adaptive Front Lighting System (AFLS) dat bij elke bocht een bijdrage levert aan het verhogen van de veiligheid. Het systeem schijnt daadwerkelijk de bocht door als u aan het stuur draait, waardoor het zicht verbetert. AFLS is beschikbaar in combinatie met xenon koplampen.
Alle bovenstaande informatie en illustraties zijn gebaseerd op gegevens die beschikbaar zijn op het moment van publicatie en kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd. Eveneens kunnen de bovengenoemde uitrustingen variëren of niet beschikbaar zijn in onze markt, afhankelijk van de gekozen versie. Wij nodigen u uit om uw Hyundai verdeler te raadplegen voor meer informatie.
* De 5 Jaar Garantie Zonder Kilometerbeperking van Hyundai werd recent gewijzigd. Afhankelijk van de productiedatum, bestel‐ en opslagtijd kan de wagen nog steeds onder de oude garantiebepalingen vallen, zoals vastgelegd in de algemene voorwaarden van het garantieboekje. Klik hier voor meer info.
© Copyright 2018 Korean Motor Company