N - PRESTEREN IN DE GENEN

Geboren in Namyang, geperfectioneerd op de Nürburgring

Start de All-New i30 N en het overvalt je. Die sound. Die opzwepende keelklanken, goed voor tot 275 pk. Puur genot! Pure prestaties. Puur N. N staat voor Namyang, de thuishaven van ons wereldwijde R&D-centrum. Geboren in Namyang, geperfectioneerd op de Nürburgring – het N-logo symboliseert een chicane, de ultieme bocht op een racecircuit, waarin de i30 N tot het uiterste werd gedreven en zijn capaciteiten bewees. In mei 2017 namen twee nagenoeg productie-i30 N's deel aan de ADAC Zurich 24h Race op de Nürburgring. Beide reden de race met dezelfde set-up van motor en versnellingsbak als de productie-i30 N die beschikbaar zal zijn voor het grote publiek.

GEBOREN OP HET CIRCUIT

De i30 N luidt voor ons een nieuw tijdperk in. Hij is het eerste highperformancemodel van het submerk N en werd ontwikkeld voor opwindend rijplezier voor iedereen. De All-New i30 N werd geboren op het circuit en brengt onze ruime ervaring uit de autosport en knowhow in de ontwikkeling van performante wagens voor de gewone weg samen in een spectaculaire hot hatch. Hij werd ontwikkeld voor maximaal rijplezier op de weg – en om elke dag te ervaren hoe het is om met een racewagen te rijden.

VERSCHROEIENDE PRESTATIES

De All-New i30 N dankt zijn verschroeiende prestaties aan een 2,0 liter grote turbomotor van 250 of 275 pk en een indrukwekkende lijst van systemen waarmee hij standaard wordt uitgerust.

Afhankelijk van stemming en omstandigheden kan gekozen worden uit vijf rijmodi: Normal, Eco, Sport, N en Custom.

Ze wijzigen het karakter van de wagen, met andere afstellingen van de motor, de schokdempers, de ESC-ophanging, het E-LSD-sperdifferentieel, de uitlaatsound en het stuur. De Electronically Controlled Suspension (ESC) laat u met een druk op een knop de stugheid van de ophanging instellen, met alles van comfort voor dagelijks pendelen tot sterke prestaties op het circuit in de N-modus. Opmerking: in extreme rijsituaties kunnen remgeluiden optreden. Die hebben echter geen invloed op de prestaties en de betrouwbaarheid van het remsysteem.
Nog een ander opvallend systeem dat standaard voorzien wordt, is de Launch Control. Die vermindert de koppelreacties in het stuur bij acceleraties vanuit stilstand om die zo snel mogelijk te maken. Ook het Rev Matching-systeem is standaard. Het verhoogt automatisch het motortoerental tijdens het terugschakelen om de schakelovergangen vlotter en sportiever te laten verlopen. De High Performance Driving Data-functie geeft rijgegevens weer op het grote multifunctionele scherm centraal in de wagen zodat u exact kunt zien hoe u het ervan afgebracht hebt.
Als optie beschikbaar zijn onder meer een Electronic Limited Slip Differential (E-LSD), dat ervoor zorgt dat de aangedreven wielen tegen verschillende snelheden kunnen draaien door een verschillend koppel naar de wielen te sturen, met in alle omstandigheden optimale bochtprestaties als resultaat. Het Active Variable Exhaust System wijzigt de sound van de uitlaat, van eerder verfijnd in de rijmodus Normal, over pittiger in de rijmodus Sport, tot uitgesproken sportief – met bovendien extra knallen in de N-modus.

HET DESIGN VAN DE i30 N IS
GEFOCUST OP PURE
PRESTATIES

Het verlaagde koetswerk en de directe ophanging maken integraal deel uit van het ontwerp. Het levert een aerodynamica op met minder opwaartse krachten en een verder verbeterde balans op de weg. De uitgesproken sportieve voor- en achterbumper met grotere luchtinlaten zijn belangrijke designelementen, net als de aerodynamische achterspoiler met driehoekig remlicht en de uitlaat met twee knaldempers. 18”- en 19"-velgen en exclusieve sportzetels maken de gespierde sportieve uitstraling compleet.

De i30 N werd uitgebreid getest door ons High Performance Vehicle Development

Thierry Neuville

Rijder van Hyundai Motorsport in
het World Rally Championship

Velen hebben uitgekeken naar deze wagen. Ik test hem dus met veel plezier. De ingenieurs hebben schitterend werk afgeleverd met de versnellingsbak en het differentieel. De wagen heeft veel tractie en is zeer stabiel in de gladde testomstandigheden. En hij laat zich zeer makkelijk besturen. Een gewone bestuurder zou ongeveer hetzelfde gevoel moeten krijgen als in een racewagen.

Alexander Eichler

Hoofd van High-Performance Vehicle Test and Development bij het Hyundai Motor Europe Technical Center

Ons hoofddoel is rijplezier garanderen. Het "N"-logo, dat een chicane symboliseert, belichaamt dat aspect: wat we willen, is een wendbare wagen die veel rijplezier biedt.

ZIE DE i30 N IN ACTIE

Da's pas rijden! Bekijk hoe de i30 N op een adembenemende manier al zijn potentieel op het circuit zet.

top

Alle bovenstaande informatie en illustraties zijn gebaseerd op gegevens die beschikbaar zijn op het moment van publicatie en kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd. Eveneens kunnen de bovengenoemde uitrustingen variëren of niet beschikbaar zijn in onze markt, afhankelijk van de gekozen versie. Wij nodigen u uit om uw Hyundai verdeler te raadplegen voor meer informatie.

* De 5 Jaar Garantie Zonder Kilometerbeperking van Hyundai werd recent gewijzigd. Afhankelijk van de productiedatum, bestel‐ en opslagtijd kan de wagen nog steeds onder de oude garantiebepalingen vallen, zoals vastgelegd in de algemene voorwaarden van het garantieboekje. Klik hier voor meer info.

GAMMA

New i10
i20 Coupé
New i20 5D
i20 Active
ix20
All New i30
All New i30 Wagon
IONIQ hybrid
IONIQ plug-in hybrid

 

IONIQ electric
i40 Sedan
i40 Wagon
Fuel Cell
Kona
Tucson
Santa Fe
Grand Santa Fe
H-1
H350 Van

QUICKLINKS

Uw Hyundai configureren
Een catalogus aanvragen
Een testrit aanvragen
Uw Hyundai verdeler
Lease Configurator
Contact

WETTELIJKE VERMELDINGEN

Hyundai garanties
Wettelijke bepalingen

VOLG ONS OP

Facebook Twitter Youtube Instagram

Hyundai Assistance 

Contact | Legal


© Copyright 2017 Korean Motor Company

België / Belgium  

Door het gebruik van onze website gaat u akkoord met ons gebruik van cookies in overeenstemming met ons cookies-beleid. Meer informatie
Ik ga akkoord